maanantai 14. tammikuuta 2013

Takaisin ruotuun

Talviloma kärsitty, eli nyt on aika palata kunnolla normaaliin arkeen ja treeneihin. Loppulomasta alkoi jo hieman tietyin osin ahdistamaan kuumuus, varsinkin kun ei siinä lämmössä oikein pysty edes harjoittelemaan. Lenkit mitkä juoksin olivat lämmön ja maaston takia kaikki melko rankkoja, mutta oli vaihteeksi toki hauska juosta hieman kevyemmässä varustuksessa.

Tänään tuli juostua kevyt reilun tunnin PK lenkki. Hauskaa oli huomata, että kolmen viikon loma on näköjään auttanut kipeään polveen, eli koko lenkki meni täysin ilman kipua. Täytyy kuitenkin välttää juoksua vielä ja suosia hiihtoa ja muita lajeja kun pihalla on kuitenkin melkoisen liukas. Juosta kerkeää vielä hyvin kun lumet sulaa. Tämän viikon tärkein tehtävä on suunnitella kevään treenit, eli nyt alkaa nousujohteinen harjoittelu kohti St. Pölteniä sekä kesän muita koitoksia. Ennen joulua tehtiin jo valmistavaa treeniä, mutta täytyy sanoa että melko tasapaksua harjoittelua se kyllä oli. Uintia tuli onneksi tehtyä ihan kiitettävästi, eli uskon kyllä että siinä on ainakin pieniä edistyksiä tapahtunut. Juoksukunto ei ole toivon mukaan liikaa romahtanut, vaikka en olekkaan polveni takia syksyllä oikeastaan päässyt ollenkaan juoksemaan. Nyt pitää myös lisätä laadukkaita harjoituksia pyörällä, muuten Itävallan mäet voivat rankaista pahemman kerran.

Lomasta oli myös henkistä apua. Motivaatiota harjoitteluun on taas huomattavasti enemmän kuin kolme viikkoa sitten. Ehkä tästä tauosta oli enemmän hyötyä kuin osasin odottaa. Ennen lomaa oli kokonaisrasitus melko suuri, ja muutaman kerran oli kyllä todella väsynyttä touhua. Nyt levänneenä on hyvä lähteä uuteen kauteen, ja toivotaan että treenimärän kasvaessa myös paikat pysyvät kunnossa. Täytyy palata asiaan loppuviikosta kun tarkempaa suunnitelmaa on laadittu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti