sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Valmistautumista

Pitkä aika viime kirjoituksesta, ja h-hetki alkaa lähestyä. Viimeiset tehotreenit tehtiin reilu viikko sitten, ja sen jälkeen onkin vähennetty määrää ja tehty lyhyempiä treenejä ja alettu valmistautua ensi viikonlopun kisaan. Hieman on ollut viime viikko jalat tukossa, mutta onneksi tässä on vielä viikko aikaa levätä kroppa kisakuntoon. Täytyy sanoa että sinä aikana kun olen kestävyysurheilua harrastanut, en ole saanut jalkoja näin pitkäksi ajaksi tukkoon kuin ne ovat pari viime viikkoa olleet. Leirin jälkeen tuli viikon sisään HCR, ja siitä muutaman päivän päässä oli seuran tempoajo. Tämä yhdistelmä teki sen, että olen iloinen että kisa ei osunut tälle viikonlopulle koska fiilis on kyllä ollut melko väsynyt koko viikon.

Nyt viikonloppuna on alkanut taas tehoa jaloistakin pikkuhiljaa löytyä, ja eilinen ja tämän päivän kevyemmät treenit alkoivat taas tuntua siltä että voimat palaavat jalkoihin. Ensi viikolla ei ole ohjelmassa kuin muutama todella lyhyt treeni joka lajissa, eli tavoite vain yrittää välttää pahempaa jumia . Eilen käytiin myös avovedessä ekaa kertaa Vantaan Kuusijärvellä, ja ihan mukavasti ensimmäinen avovesiuinti myös sujui. Tänään kävin vielä juoksemassa reilun kympin lenkin, missä mukana oli neljä kisavauhtista kilometrin pituista vetoa. Juoksu kulki huomattavasti rennommin kuin viime viikolla kevyellä lenkillä, eli uskon kyllä että viikon levon jälkeen kroppa on valmis koitokseen. Sen verran tästä on toki opittu, että jatkossa ei noin montaa todella tehokasta harjoitusta pidä tehdä noin lyhyeen aikavälin sisään, varsinkin kun taustalla on suht kova treenijakso jo valmiiksi. Kaikissa näissä treeneissä fiilis oli hyvä, eli väkisin ei tehty. Kuitenkin kroppa antoi viime viikolla ymmärtää, että melko kovaa sitä on kiusattu lähiaikoina.

Nyt siis nukutaan ja syödään normaalisti tämä viikko, ja perjantaina kamat kantoon ja kohti Itävaltaa. Jonkin verran on mielessä pyörinyt millä vauhdeilla lähdetään liikenteeseen, mutta valmista suunnitelmaa ei vielä ole. Ensi viikonlopun tärkein asia on päästä ehjänä maaliin, ja tottakai pitää hauskaa. Eka puolimatka pitää ottaa kokemuksena, eli en uskalla mitään tarkkaa suunnitelmaa jota lähden armollisesti toteuttamaan. Tämän kisan jälkeen voidaan sitten katsoa mitä Joroisilla keksitään. Pitää tällä viikolla vielä kirjotella tarkemmin fiiliksistä, ja muistaa venytellä ja levätä riittävästi.

6 kommenttia:

  1. Paljon tsemppiä viimeistelyihin ja tietysti myös ite kisaan! Hengessä mukana täällä. :) Viikossa varmasti kerkee freesautua oikein hyvin ja heitän arvauksen että kisassa oot paremmassa iskussa ku koskaan.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon kanssa että viikossa ollaan eri jaloilla menossa kuin viime viikolla, ja kiitti!

      Poista
  2. Tsemppiä viimeistelyihin täältäkin, Toffe! Tekstiäsi lukiessa tuli mieleen, että jalkojen tukkoisuus taitaa mullakin johtua samantyyppisestä rasituksesta: leiri-HCR-tempo ja kaikki treenailut siihen päälle. Vähän jo mietin, että pitäisikö jättää duathlon väliin.

    Hyvää matkaa Itävaltaan ja hauskaa kisaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Nähdään mahdollisesti Duahtlonissa jos paikalle tuut, oon itse kello kädessä toimitsijana. Cupin Duathkon ei ole ainakaan mun kohdalla se paras herkistelytreeni :)

      Poista
  3. Loistavaa Itävallan reissua ja hyvää mieltä kisaan! :)

    VastaaPoista