maanantai 5. maaliskuuta 2012

Lajivoimaa trainerilla

Tänään piti lähteä kokeilemaan jos pertsahiihdosta tulisi mitään, mutta viikonlopun jäljiltä vielä todella väsynyt joten jouduin ottamaan pienet päikkärit töiden jälkeen. En sitten myöhemmin enään jaksanut innostua pimeään ulos, joten päätin aitoon itserankaisutyyliin tehdä voimaharjoituksen trainerilla. Olen tähän asti ajellut hieman kovempia pyörätreenejä spinningin muodossa, joten en ole edes päässyt kokeilemaan kunnolla miten tehoja laitteesta irtoaa.

Mielikuvituspulan vuoksi kaivoin treenin esille harjoitusvihkostani, ja silmään sattui kiva treeni, eli 4x3min + 4x3min josta vika minuutti aina seisten. Tehojen puolesta treenissä oli tarkoitus että kummatkin sarjat loppuvat maximiin. Ainakin minulle tuosta laitteesta riitti tarpeeksi vastusta, ja pystyi jopa ajamaan melko pienellä kadenssilla eikä vastus loppunut kesken. Parhaimmillaan tuli kyllä kokeiltua raskainta vastusta ja melkein isointa vaihdetta, joten pelivaraa pienellä kadenssilla (noin 60) ei nyt ihan järjettömästi ole maximitreenin puitteissa. Tosin intervallien pituutta voi toki aina lisätä, ja kadenssia nostaa joten luulen ettei seinä ihan heti tule vastaan minulla :)

Toivottavasti kelit jatkuvat jotta vielä saadaan maaliskuu nauttia laduista, mutta sen jälkeen toivon nopeaa siirtymistä pyöräilykauteen. Kiintiö alkaa olemaan täynnä sisäpyöräilyn osalta...

Kotitoimisto

2 kommenttia:

  1. Täällä päin olis kans aika kova polte ulkopyöräilemään. Ja mulla sisäpyöräilykiintiö näyttää tulevan täyteen jo muutamalla spinningtunnilla... Helpottais kyllä varmasti aika oleellisesti pyöräkauden alkua jos vaan jaksais jauhaa trainerilla näin talvikaudella.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei tää laji ihan parhaillaan ole olohuoneessa treenatessa... Mulla oli niin tuskallinen alkutaival viime kevään pyöräilyssä, joten juuri siksi tässä jaksaa kerran tai kaksi viikossa vähän polkea ettei laji tule ihan yllätyksenä :)

      Poista