sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

Viikko 13 treenit ja testiuinti

Uintikurssi loppui tänään, jonka seurauksena varmaankin uinnit hieman vähenevät myös. Jos pari kertaa viikossa kuitenkin kävisi uimassa, jotta tuntuma pysyisi hyvin Kiskoon asti. Uinti on loistava palauttava harjoitus jaloille esimerkiksi kovan juoksun jälkeen. Tänään vedettiin 400 metrin pituinen testi märkäpuku päällä, ja itselläni kello pysähtyi aikaan 6.23. Puku tietenkin vähän kelluttaa, joten ilman pukua olisi aika ollut eri, mutta olin kuitenkin tyytyväinen aikaan. Lähdin melko lujaa, ja jouduinkin vähän jarruttelemaan 100 ja 300 metrin välillä. Vikan 100 metriä pystyin kuitenkin vähän vielä kiristämään, joten suht mukavalta tuntui. Muuten viikko näytti tältä:

Ma Palauttava 9km lenkki
Ti 10km VK lenkki
Ke 2,1km uintia, kestävyys painotteinen
To 8km PK lenkki ja 1,4km uintia
Pe HelTri kuntopiiri
La 1h45 min spinning ja 8km PK lenkki
Su Uintikurssin lopetus, 400m testiuinti

Kokonaisaika: 10:01

Perjantaina oli myös kuntopiirissä jonkin sortin traditio, eli salin vahvin kisa. Yksinkertaiset säännöt, eli puolet elopainosta tankoon, ja niin monta penkkipunnerrusta kun miehestä/naisesta irtoaa. Tämä kaikki tehtiin siis normaalin kuntopiirin jälkeen... Itselläni tanko nousi 39 kertaa, ja salin paras tulos oli 50, millä kuulemma pääsee karpaasien kerhoon.

Ensi viikko onkin hieman kevyempi viikko torstain testijuoksun takia. Sen jälkeen onkin huhtikuu hyvin juoksupainotteinen aina HCR:ään asti. Pyöränkin kävin hakemassa talvisäilöstä ja heti tuli himo lähteä lenkille. Täytyy vielä odotella että säät lämpiää ja teiden kunnot paranevat jottei joka lenkin jälkeen tarttisi renkaita paikkailla.

Kuivauksen jälkeen kaappiin vielä odottelemaan jäiden sulamista

3 kommenttia:

  1. Hyvä aika 400metrillä, onnittelut!! Kyllä ton pohjalta Kiskossa ei ole huolenhäivää ;-)

    Otahan vaan pyörää ihan kunnolla alle jo huhtikuussakin. Juoksut teet laadukkaina ja ajatuksella + pyörä-juoksu yhdistelmiä.
    Palauttavat tekisin kokonaan pyörällä ja ainaskin 1/3 pitkistä lenkeistä myös.
    Näin saat rakennettua hyvästi aerobista pohjaa ilman rassaavaa juoksutreenia. Todnäk juoksu sekä pyöräkuntokin tykkää tuosta hyvää.

    VastaaPoista
  2. Lookin' good! Matka Kiskossa on varmaan perusmatka? Ei siis huolenhäivää todellakaan :) Uinti näyttää hyvältä kyllä! Kyllä kehtaa tri-kisata. Juoksukunnon vielä saamme torstain jälkeen selville (ei paineita ;))! :) Pyörää vaan ajoissa kehiin!

    Itsekin Kiskoon (perusmatka) tulossa, neitsyyskisa itselle, joten tavoitteena maaliin pääsy! :)

    VastaaPoista
  3. Torstaina joo katsotaan minkälainen juoksuvauhti on :) Kiskossa olisi tarjoitus lähteä perusmatkalle, joten tunteja pyörän selässä tulisi kyllä saada melko paljon ennen sitä. Itselläni myös ensimmäinen perusmatka tulossa (toivon mukaan muutama lyhyempi ennen sitä,) joten tavotteet eivät ole hirveän korkealla.

    Täytyy yrittää hypätä pyörän päälle heti kun mahdollista, ja tehdä juuri pyörä+juoksu yhdistelmiä. Katsotaan miten noi lumet sulaa ja hiekat häviää maanteiltä.

    VastaaPoista