sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Viikko 11 treenit

Tällä viikolla sain hieman lisämaustetta harjoitteluun kipeästä polvesta. Onneksi vaiva on nyt jo melkein kadonnut. Luulen että kyseessä oli taka/etureiden jäykkyys tai vastaava joka heijastui polveen. Vaiva katosi kun tein kuntosalilla hieman jalkaliikkeitä sekä venyttelin kunnolla. Pihalla on ollut tuskallisen liukas keli, joten muutamat lenkit pihalla on menneet melko luistellen. Pitää ottaa varovasti, sillä nyt olisi erittäin huono hetki teloa itsensä. Tämä viikko näytti seuraavalta:

Ma 10km PK lenkki
Ti 8km VK lenkki
Ke 1h 45min spinningiä sekä lopuksi hieman jalkaliikkeitä salilla
To 1,7km uintia
Pe 45 min kuntopiiri
La 15km keskipitkä lenkki
Su 1,8km uintia

Kokonaisaika 9:09

Torstain uinti oli erittäin mielenkiintoinen, videoimme omaa uintiamme pinnan yläpuolelta. Kaikki omat mielikuvat hyvästä menemisestä tuhoutuivat sillä sekunnilla... Tuli taas todettua että taso on kyllä niin huono, että parannuksia tuskin on hirveän vaikea tehdä. Tietääpähän nyt taas itse mitä harjoitella enemmän, ja mikä sujuu edes jotenkin. Saamme videot muutaman viikon sisällä itsellemme jolloin voin laittaa ne tänne niin muutkin saavat naureskella :)

Nyt on korkea aika tehdä myös kunnon suunnitelma puolikasta varten. HCR on 7.5, eli aikaa on vajaat 7 viikkoa. Ajattelin ensi viikolla lyödä lukkoon tarkan treenisuunnitelman juoksun kannalta, jotta voisin harjoitella nyt mahdollisimman nousujohteisesti siihen asti. Sitten voi taas tehoja hieman laskea jottein into ihan kokonaan laske kesän aikana. Posti toi myös viikolla lisää treenin liittyvää kirjallisuutta. Tilasin kolme kirjaa joissa on valmiita harjoituksia uintiin, pyöräilyyn sekä juoksuun. Itselläni alkaa monet harjoitukset pelottavasti toistamaan itseään, joten kaipaan uusia ideoita harjoitteluun. Nyt riittää taas erinlaisia harjoituksia melko pitkäksi aikaa.

Siinä on sitten taas treenattavaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti