sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Viikko 4 treenit, lihaskuntotestiä ja suunnistusta

Viime viikolla oli määrät jo nousussa, joutunee ottaa vähän rauhallisemmin ensi viikolla jotta kroppakin pysyy mukana. Viikko oli harjoituksiltaan aika normaali, torstain lihaskuntotestiä lukuunottamatta. Käväsin myös ensimmäisen kerran HelTrin spinningissä, ja meno oli oikein mukavaa. Täytyy käydä useammin kevään aikana jotta on vähän tottuneempi fillariin kun lumet sulaa. Tämän viikon treenit olivat siis:

Ma 13km peruskestävyys lenkki
Ti 11km hiihtoa
Ke 2km uintia, mukana 2x200m, 2x100m ja 2x50m reippaasti
To Kuntopiiri sekä lihaskuntotesti, 30s aikana mahdollisimman paljon toistoja
Pe Juoksutekniikka harjoituksia ja 8km vaihtileikittely
La Heltri spinning päivällä, HelTri uinnin tekniikkaharjoitukset illalla
Su 23km pitkä lenkki

Kokonaisaika 11:03

Lihaskuntotesti oli maratonkoulun järjestämä, erittäin halpa versio, eli tehdään 30s aikana niin paljon toistoja kuin mahdollista. Liikkeet olivat kyykyt, vatsat, punnerrukset ja selkä. Kyykyt oli ainoa liike mitä tehtiin 60s ja tuos jaettiin kahdella. Omat tulokset olivat:

Kyykky 33
Vatsat 26
Punnerrukset 33
Selkä 54

Testi ei ollut ihan se mihin olin tottunut, varsinkaan punnerruksien osalta. Muistan intistä että laskija piti nyrkkiä lattialla ja rinnan piti suorittaessa osua siihen, joka minusta on hyvä tapa suorittaa testi. Tässä rinnan piti osua maahan asti, joka tuotti minulle suuria ongelmia. Minulla leuka halusi tulla aina eteen joten siinä meni säheltäessä suoritus vähän reisille. Viikkoa aikasemmin olin kokeillut huvikseni ja silloin tulos oli noin 41 punnerrusta puolessa minuutissa. Toinen mihin olin tyytymätön on vatsat. Minulla meni noin 10  sekunttia löytää rytmi joten siinä meni myös melko paljon aikaa hukkaan. Toisaalta minua kiinnostaa kuitenkin enemmän erinlaiset juoksutestit, joten nämä ovat minulle enemmän "nice to know" tietoa.

Tänään kävin pitkällä lenkillä. Anne juoksi ekat 8km mukana, ja sää oli mitä mahtavin. Päätin juoksun lopuksi kääntyä Seurasaareen päin, mikä oli kyllä pieni virhe. Tiet olivat tosi huonossa kunnossa joten juoksemisesta tuli melkoista liukastelua. Lopuksi tuli vielä juostua Munkkiniemen rantaa pitkin kotiin, joka oli vielä pahemmassa kunnossa. Kävelytiet ovat muuttuneet pieniksi poluiksi ja juoksu oli paljon enemmän suunnistusta kuin juoksua. Ei hirveästi helpottanut että silloin oli jo vajaa 20km juostu mikä alkoi tuntua reisissä... Loppujen lopuksi kuitenkin hieno lenkki upeassa kelissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti