sunnuntai 23. tammikuuta 2011

Viikko 3 treenit

Tällä viikolla treeniä kertyi ajallisesti vähän vähemmän. Viikko oli juoksun osalta erittäin kevyt, torstain testiä lukuunottamatta. Tämän viikon harjoitukset olivat siis:

Ma 2km kevyttä uintia
Ti 10km peruskestävyys lenkki, vika kilometri kovaa (lämmittelyä testijuoksuun)
Ke Lepo
To 10km testijuoksu
Pe HelTri kuntopiiri
La 1,5h kiipeilyä päivällä, illalla HelTri uintitreenit 1,4km
Su 11km hiihtoa

Kokonaisaika 7:18

Tämä viikko oli taas erittäin positiivinen. Testijuoksu meni melko hyvin, hiihdossa alkoi pikkuhiljaa löytymään tekniikkaa ja uinnissakin tuli koettua muutama ahaa-elämys. Hiihdossa huomasin miten koko kehoa käyttämällä saa potkuun melko paljon enemmän voimaa, ja opin myös pysymään paremmin koko suksen päällä. Uinnissa tuli havaittua miten vedon päälle pääsee paremmin, ja tulipahan myös todettua että vartalonkiertoa pitää harjoitella vielä paljon... Uintia joutuu kyllä harjoittelemaan paljon vielä että kesän koitoksista selvitään hengissä. Tuli myös hyviä vinkkejä uintiharjoituksien suunnittelusta. Tästä lähtien pyrin uimaan kaksi kertaa viikossa. Kerran on tarkoitus harjoitella tekniikkaa, ja kerran uida matkaa intervallipohjaisesti.

Viikon erikoisuus oli ilman muuta kiipeily. En ole ennen kokeillut ja hauskaa oli. Kiipeily puolella pääsin yhden 4:sen seinän ja yhden 5b vaikeusasteisen seinän ylös. Huomasin myös että iän myötä on alkanut tulemaan pientä korkeiden paikkojen pelkoa, koska vähän kädet kyllä tärisi yli 10 metrin korkeudessa... Kokeilimme myös boulderointia josta pidin melkein enemmän.

Ensi viikolla aletaan taas juoksemaan määrällisesti enemmän mutta rauhallisemmin. Toivottavasti hyvä fiilis jatkuu ja mies pysyy terveenä.

Boulderointia Salmisaaressa

2 kommenttia:

  1. Kiipeily oli yllättävän hauskaa toimintaa, itsekin kokonaisen yhden kerran jokunen vuosi sitten kokeilleena veteraanina todeten.
    Yllätyin kun tuommoisen negatiivisenkin seinämän pääsi ylös, mutta myös itekin tykkäsin enemmän boulderoinnista. Vähän epäilytti narun varassa roikkuminen...
    Tsemppiä treeneihin, hyvältä näyttää!!

    VastaaPoista
  2. Joo yllätävän helposti osan noista negatiivisista reiteistä pääsi ylös, toisaalta ne oli melko lyhyitä joten ei ehtinyt niin paljoa väsyä :)

    VastaaPoista